El nostre hort

L’HORT A L’ESCOLA

A l’escola tenim un hort ecològic. Per què ecològic? Perquè qualsevol producte o material que fem servir és natural: el nostre adob, per exemple, no és químic.

Conscienciem els nostres alumnes en la importància de la recollida orgànica per després, mitjançant el nostre compostador, produir el propi adob natural. És per això, entre altres coses, que a l’escola tenim el dia de la recollida orgànica a l’hora de l’esbarjo: agafem totes les restes de menjar dels nostres alumnes i les ajuntem també amb el que sobra de la cuina i, d’aquesta manera ajudem en la formació de l’adob necessari per al nostre hort.

Aquest projecte s’inicia cada mes de setembre quan, amb el servei de l’ajuntament, preparem el sòl per poder-hi plantar, uns dies després, les nostres plantes i els nostres cultius.

L’activitat es realitza al llarg de les dues etapes que tenim a l’escola: infantil i primària. Tot l’hort queda parcel·lat i cada classe es responsabilitza dels seus tomàquets, enciams, cols, bledes, cebes, alls….

Al llarg del curs fem un seguiment de tot el procés de creixement dels cultius i plantes i del seu manteniment; treballem valors com el respecte a l’entorn i al medi, el treball col·lectiu, la conscienciació del reciclatge i la responsabilitat. També aprenem continguts essencials del medi i adequats a cadascuna de les edats: des dels diferents tipus de fulles i colors per als més petits, fins el procés de la fotosíntesis pels alumnes de cicle superior.

Sincerament, creiem que el nostre hort contribueix molt positivament en els nostres alumnes formant-los com a persones respectuoses dins del seu entorn.

DSC09172 DSC09174 IMG_6301 DSC09081 DSC09085 IMG_1902 IMG_1899 IMG_5723 IMG_5737 IMG_5718