image
L’orígen de la nostra escola ve donat per un real decret que es va publicar l’any 1979, concretament el 1629/1979 amb data 10 de maig. En aquell inici, l’escola va començar amb tres-cents setanta places de primària,  encara que llavors aquesta etapa es deia EGB, vuitanta places de infantil i quinze d’eduació especial.Des de la seva creació, la nostra escola ha estat ubicada en diferents llocs, podria dir-se que qualsevol espai “original” disponible del barri era ocupat pels mestres, nens i nenes del Xirgu.

Hem passat per uns locals al carrer Salou, habitacions en pisos de l’Asociacions de veïns, al carrer Europa, al carrer Londres i diferents apertures i tancades de barracons, alumnes repartits en altres escoles…

Així doncs, la il·lusió per una escola nova ens portava a recolzar reunions, assemblees i manifestacions perquè la nostra escola es transformés en realitat dins del barri.

Va ser per fi, cap al final del curs 86-87, en una reunió conjunta, Consell Escolar-Ajuntament, es va donar una data d’inici de les obres de la nova escola, situada al carrer Torí, dins del barri de la Salut de Badalona.

No després de poques lluites, el 3 de febrer de 1989 vam estrenar la nova escola.

En un principi va ser dur, les caixes plenes de material, les persianes que no hi són, els electricistes, els pintors, els paletes, etc, van fer que els problemes organitzatius fossin considerables.

Però estàvem molt contents perquè a la fi treballàvem en, i per, una escola com cal.

Ara ja ha passat molt de temps i en el darrer curs hem celebrat ja els 25 anys de la creació del centre. Estem molt contents d’on venim, del treball que fem  dia a dia i esperem poder disfrutar-ho durant molts cursos més.