Apadrinament lector

L’apadrinament lector es un projecte d’escola en el que els alumnes de cicle superior, inicial i P5 comparteixen junts l’experiència de la lectura.

En l’apadrinament lector, els alumnes de cicle superior son padrins dels alumnes de P5 i primer i acompanyen a aquests en el seu procés d’aprenentatge de la lectura. Junts estableixen un vincle que va més enllà de l’evident millora de la velocitat i comprensió lectora per part dels alumnes que estan aprenent a llegir.

D’ una banda els alumnes de cicle superior adquiereixen una responsabilitat i compromís envers els menuts. D’altra banda, els petits van adquirint més confiança i seguretat a l’hora de llegir. Per tant, grans i petits reben els beneficis de la lectura compartida.

El projecte té uns objectius molt clars:
-Millorar la competència lectora dels alumnes.
-Treballar regularment la lectura.
-Gaudir de la lectura.
-Fomentar la convivència i la cooperació entre cicles.
-Treballar diferents estratègies de la lectura.

Clica a la imatge per veure més fotografies.